Reklama w Internecie – jakie są jej rodzaje?

Internet w obecnych czasach jest dostępny bardzo powszechnie. Niemal każdy obywatel naszego kraju posiada dostęp do sprawnie działającego łącza po tzw. „kablu”. Światłowody oplatają całą Polskę, co ułatwia korzystanie z szybkiego łącza przewodowego. Coraz większą popularność zdobywa też Internet mobilny, a to dzięki coraz bogatszej ilości telefonów komórkowych, smartfonów oraz tabletów. Tak pokaźna liczba obywateli korzystających z łącza nie mogła przejść niezauważona – podmioty już od lat proponują reklamę w sieci, wykorzystują możliwości dwudziestego pierwszego stulecia.

Przyjrzyjmy się więc jakiego typu formy reklamy w sieci możemy wyodrębnić. Zacząć można od projektowania witryn www. Takie strony to strony wizytówki firmowe – zawierające takie elementy, jak mapa dojazdu, formularz kontaktowy, dane adresowe, czy dokładnie przedstawiają ofertę firmy – zakres świadczonych przez nią usług, to co posiada w ofercie. Strony firmowe mają też dział „O nas”, który informuje klientów o historii firmy. Następne rodzaje stron internetowych to na przykład portale internetowe – tych ciągle przybywa. Pierwszą formą reklamy w sieci są banery reklamowe. Banery tego typu widoczne są na stronach internetowych w różnych jej częściach – na górze, z boku albo w stopce strony. Dziś banery reklamowe to nie tylko statyczne obrazki, lecz często ciekawe materiały wideoprezentujące ofertę jakiejś firmy, coś reklamujące.

Inne typy reklamy internetowej to reklama w Google. Tutaj możemy wyróżnić kampanie linków sponsorowanych – które widoczne są na przykład w wyszukiwarce czy także pozycjonowanie stron www, które coraz częściej wybierane jest przez klientów. Z Google korzysta każdy – więc warto się tam reklamować! Jakie są koszty takiej reklamy? To wszystko zależy od rodzajów promocji, dziedziny, czy też konkurencyjności. Jeżeli pragniemy zainwestować w pozycjonowanie stron www , wydaje się że najlepszy wybór to skorzystanie z pomocy profesjonalistów, którzy pomogą oraz zrobią to najlepiej. Szczególnie, że wyszukiwarki internetowe cały czas się zmieniają. Musimy o tym pamiętać.

Reklama w sieci to ponadto serwisy społecznościowe. Tutaj wyróżnimy dwa główne portale: Facebook a także YouTube. Konto na Facebook ma niemalże każdy, można tam się promować poprzez prowadzenie fanpage, a poza tym płacąc za reklamy. Promujemy firmy, marki, czy np. organizowane cyklicznie czy regularnie eventy. Dzięki wielu opcjom reklam możemy trafić z komunikatem do konkretnej grupy odbiorców, to bardzo ważne. YouTube to z kolei filmy – możemy wykonać reklamę i umieścić ją następnie na tym portalu. Czy to trudne? Odpowiedź jest twierdząca – dlatego należy zaufać profesjonalistom oraz opracować bardzo dobry film video. Na YouTube możemy prowadzić swoje kanały i na tym zarabiać – spójrzmy jak popularni są youtuberzy, jak np. znany na całym świecie SA Wardęga.

Widzimy więc wyjątkowo jasno, iż możliwości na promocję w sieci jest dużo. Oprócz tych zaprezentowanych, a także opisanych kilka zdań powyżej wymienić można ponadto reklamę na Twitterze (portal mikroblogowy), tworzenie tekstów oraz postów sponsorowanych. Publikujemy je na cieszących się popularnością portalach internetowych lub na konkretnych blogach, pasujących do nas tematycznie. Jeśli planujemy zainwestować w reklamę w internecie, opłaca się przygotować odpowiednią strategię. Zastanówmy się jaki mamy budżet, na co możemy sobie pozwolić, na co nas stać, a na co nie. Jeśli mamy problem udajmy się do agencji reklamowych, które wiedzą w jaki sposób promować się w sieci i skorzystajmy z ich usług. Czasami to zdecydowanie najlepszy wybór oraz idealna forma promocji, która umożliwi nam obciąć koszty oraz skupić się na prowadzeniu firmy – czyli na tym, na czym każdy właściciel przedsiębiorstwa z całą pewnością zna się najlepiej.